آنچه باید درباره گوشی موبایل و ترفندهای گوشی موبایل بدانید.

فروشگاهیی برای فروش انواع گوشی موبایل و لوازم جانبی

آنچه باید درباره گوشی موبایل و ترفندهای گوشی موبایل بدانید.

فروشگاهیی برای فروش انواع گوشی موبایل و لوازم جانبی

در این فروشگاه انواع گوشی موبایل و لوازم جانبی فروخته خواهد شد

  • ۰
  • ۰

 همونطور که میدانید و شاید هم به گوشتان خورده باشد که کلمه USB مخفف کلمه Universal Serial Bus به معنی گذرگاه عمومی سریال عمومی هست‌. با ما در موبایل چرو با ادامه ی ارائه یاین مطلب همراه باشید.
USB ها خیلی فراگیر شده و در اکثر دستگاه پیدا میشوند. تا الان 4 ورژن USB معرفی شده. USB1،USB2،USB3، USB3.1. الان جدیدترین نسل USB همین USB 3.1 هست. مهم ترین تفاوت این سه تا (کاری به نسل یک نداریم چون دیگه خیلی قدیمی شده است) سرعت انتقال داده ها می باشد.
در usb2 سرعت انتقال 480 مگابیت معادل 60 مگابایت بر ثانیه است. سرعت انتقال داده در  usb3 تقریبا 10 برابر usb2 یعنی 4800 مگابیت بر ثانیه شد. اما حالا usb3.1 سرعتش تقریبا به 10000 مگابیت بر ثانیه رسیده است. 
یه نکته مهم که هست این می باشد که همونطور که گفتیم usb تا حالا چهار تا ورژن یا نسل دارد. ببینید وقتی از استاندارد usb حرف میزنن دو تا مسئله مهم می باشد. یکی نسل یا ورژن و دیگر type یا نوع. نسل همونطور که گفتم یعنی usb1، usb2 و ......هرچی این ورژن بالاتر می رود قابلیت سخت افزاری مثل سرعت انتقال داده نیز بیشتر می شود.
 پس ورژن یا نسخه یعنی بالا رفتن قابلیت سخت افزاری یا اضافه شدن ویژگی جدید به نسل قبلی است. وقتی از type حرف میزنیم منظور ما شکل و ظاهر  usb می باشد. مثلا Type-A ،  Type-C. مثلا type-A همون پورتی است که تو جلوی کیس ها مشاهده می شود.
 الان تقریبا بیشترین کاربرد دارد و در اکثر دستگاه ها میشود دید. (بقیه type ها رو در یه پست جداگانه توضیح می دهیم).
این قسمت تمام شد دوستان امیدوارم تفاوت انواع ورژن Usb رو فهمیده باشید و همینطور تفاوت نوع و ورژن. موفق باشید

  • ۹۸/۱۱/۲۴
  • موبایل چرو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی